Mistä ideoita yritysblogiin?

Artikkeli päivitetty 29.1.2024

Onko yrityksesi blogi jäänyt unholaan ja et oikein tiedä mitä sinne tulisi päivittää?

Yritysblogin pitäminen on todella tehokas tapa saada verkkosivuille uusia kävijöitä.

Artikkelit yrityksen toimialasta vahvistavat uskottavuutta, auttavat asiakasta ja tukevat ostopäätöstä. Yritysblogi on hyvä tapa tuottaa sivustolle lisää sisältöä, ja samalla parannat näkyvyyttä hakukoneissa.

Lisäksi perustamalla yritysblogin, saat sisältöä sosiaaliseen mediaan, koska voit tehdä julkaisuja samoista aiheista joita käsittelet blogissa. Julkaisut samoista aiheista, joita käsittelet blogissasi, eivät ainoastaan vahvista brändiäsi, vaan myös sitouttavat kävijöitä, tarjoten heille syyn palata säännöllisesti verkkosivuillesi.

Yritysblogin tulokset jäävät kuitenkin saavuttamatta, jos blogin kirjoittamiseen ei panosteta säännöllisesti. Siksi uusia aiheita on hyvä etsiä jatkuvasti ja tehdä blogin kirjoittamisesta rutiini.

Lue alta vinkit, mistä voit hakea ideoita yritysblogiin.

  • Seuraa trendejä: Pidä silmät auki ja seuraa alan trendejä. Inspiraatiota voi löytää oman alan blogeista, julkaisuista, kirjoista, uutisista ja sosiaalisesta mediasta. Tutustu myös Google Trends
  • Asiakaskyselyt: Keskustele asiakkaiden kanssa ja tee lista usein toistuvista kysymyksistä. Blogi on täydellinen paikka vastata näihin kysymyksiin ja tuoda esille asiantuntemustasi. Hyvä paikka etsiä aiheita on myös erilaiset keskusteluryhmät esim. Facebookissa. Tarjoa vastauksia asiakkaiden kysymyksiin kirjoittamalla aiheista artikkeleita yritysblogiin. 
  • Tekoälytyökalut: Käytä hyväksesi tekoälytyökaluja, kuten ChatGPT, joka tarjoaa monipuolista näkökulmaa ja ideoita eri aiheista. Tekoäly voi auttaa laajentamaan ajatusmaailmaa ja se tarjoaa uusia ideoita, kun suunnittelet blogin sisältöä.

Yritysblogin sisältö

Yritysblogin kirjoitus on hyvä aloittaa avainsanatutkimuksella. Näin voit laatia sisältöä, joka sijoittuu hyvin Googlessa ja saat blogillesi uusia lukijoita.  

Perinteisten artikkeleiden lisäksi voit kirjoittaa yritysblogiin vaikka: 

  • vieraskynä-kirjoituksia
  • haastatteluita
  • arvosteluita
  • asiakastarinoita
  • listoja
  • ohjeita ja oppaita
  • tai tee artikkeli, jossa kurkistetaan kulissien taakse yrityksenne arkeen.
 

Hyvä yritysblogi on tärkeä osa nykyaikaista markkinointia ja tavoitat sen avulla uusia asiakkaita. 

Ota yhteyttä, jos kaipaat apua blogin perustamisessa. 

Jaa kirjoitus tästä: 

Viimeisimmät artikkelit

Tilaa uutiskirje

Haluatko saada ensimmäisenä tiedon Miila Digitalin kursseista ja palveluista? Tilaa vinkit digimarkkinointiin ja verkkosivujen suunnitteluun suoraan sähköpostiisi.

Yhteistyössä