Yritysblogin perustaminen on todella tehokas tapa saada verkkosivuille uusia kävijöitä.
Artikkelit yrityksen toimialasta vahvistavat uskottavuutta, auttavat asiakasta ja tukevat ostopäätöstä. Yritysblogi on hyvä tapa tuottaa sivustolle lisää sisältöä, ja samalla parannat näkyvyyttä hakukoneissa.
Lisäksi perustamalla yritysblogin, saat sisältöä sosiaaliseen mediaan, koska voit tehdä julkaisuja samoista aiheista joita käsittelet blogissa. Hyvä yritysblogi sitouttaa kävijöitä ja antaa syyn palata verkkosivuillesi uudelleen.
Yritysblogin tulokset jäävät kuitenkin saavuttamatta, jos blogin kirjoittamiseen ei panosteta säännöllisesti. Siksi uusia aiheita on hyvä etsiä jatkuvasti ja tehdä blogin kirjoittamisesta rutiini.
Lue alta vinkit mistä voit hakea ideoita yritysblogiin.
Seuraa trendejä
Pidä silmät auki ja seuraa alan trendejä.
Voit hakea inspiraatiota oman alan blogeista, julkaisuista, kirjoista, uutisista ja sosiaalisesta mediasta.
Kopioimaan ei tietenkään saa ryhtyä, mutta inspiraation hakeminen on kannattavaa ja luo uusia näkökulmia aiheisiin.
Mitä asiakkaat kysyvät
Toistuvatko samat kysymykset asiakkailta?
Blogi on erinomainen paikka palvella asiakkaita ja tuoda asiantuntijuutta esille.
Keskustele asiakkaiden kanssa ja listaa ylös kysymyksiä, joita asiakkaasi useimmiten kysyvät.
Hyvä paikka etsiä aiheita on myös erilaiset keskusteluryhmät esim Facebookissa.
Tarjoa vastauksia asiakkaiden kysymyksiin kirjoittamalla aiheista artikkeleita yritysblogiin.
Käytä verkosta löytyviä työkaluja
Internetistä löytyy erilaisia työkaluja ideointiin, joita voit hyödyntää, kun omat ideat loppuvat kesken.
Kokeile esimerkiksi syöttää blogin aihe seuraaville sivustoille:
Muita ideoita blogiin
- Vieraskynä-kirjoitukset
- Haastattelut
- Arvostelut
- Listat
- Ohjeet ja oppaat
- Kurkistus kulissien taakse
Yritysblogin kirjoitus on hyvä aloittaa hakusanatutkimuksella. Näin voit laatia sisältöä, joka sijoittuu hyvin Googlessa ja saat blogillesi uusia lukijoita.
Hyvä yritysblogi on tärkeä osa nykyaikaista markkinointia ja tavoitat sen avulla uusia asiakkaita. Ota yhteyttä, jos kaipaat apua blogin perustamisessa.